fredag 27 maj 2011

En bok för syanalfabeter.



Sådärja. Då var det värsta avklarat. Nu är det bara en vecka till sommarlov! Visserligen ska jag jobba nästan hela sommaren, men lite avbrott från skolan är skönt. När jag försvann in i den här sista spurten på projektet för två veckor sedan hade lövspickningen precis börjat. Nu när jag kommer tillbaka till verkligheten har det plötsligt blivit sommar. Det är fortfarande väldigt svalt ute, men det luktar hägg och gräsklipp och människor går runt med sommarkläder nästan. Det är härligt!

Igår efter projektredovisningarna var vi förbi stormarknaden och handlade tacos. Jag kanske är tokig men jag älskar stormarknader! Man kan hitta roliga små tuber och flaskor och burkar som man inte sett förut om man tittar efter ordentligt. Igår gick jag förbi bokavdelningen och fann till min förtjusning Cath kidstons SY! som jag har spanat på en del men inte vågat köpa eftersom jag inte vetat om projekten skulle falla mig på läppen. Nu hade jag en chans att få bläddra i den och hittade flera grejer som jag faktiskt letat beskrivningar till. Dessutom var det verkligen en bok för syanalfabeter som jag med enkla projekt och pedagogiska bilder och allt, så jag slog till på den! Det kändes som ett lämpligt sätt att fira min nyvunna fritid på.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar