söndag 11 september 2011

Vad gör man med fikamönstrad vaxduk?


Terminen började med en rivstart och sedan bara susade veckans dagar förbi i superhastighet. Jösses!
I helgen har jag sytt fodral till små sandsäckar som hör till första skolprojektet. Kul att få skolarbeta lite hemifrån ibland! Vi behövde ett tåligt tyg som inte repar och klockan 17 en lördagseftermiddag finns inte så många tygställen att välja på i en svensk mellanstor stad så det fick bli att åka till Maxi och hoppas på tur. Och tänk att de hade vaxduk på rea! Jag tyckte mönstret var ganska gulligt så jag köpte två dukar, en att klippa och sy i och en att ha på bordet. Det blev en del tyg över så jag funderar på att sy någon slags resväskinsats(något jag behöver på en stundande långresa) med fack för rent, smutsigt, sockar, trosor, you name it! Men känns det verkligen bra att använda ett mönster med fikaporslin till det ändamålet? Skulle det passa bättre till ett laptopfodral? Eller finns det något lite mer köksigt man kan sy? Någon som har några idéer?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar