tisdag 29 november 2011

Decoupage.


Vi har saknat kaffefilterhållare i alla år och hittade en gammal hederlig i furu på Röda Korset förra veckan. Det får bli mitt allra första decoupageexperiment! tänkte jag och slog till. Jag glömde förstås att ta en före-bild i min iver att komma igång, men se så tjusig den blev när den var stjärnad och klar!







Egentligen borde jag sitta med projektarbete dygnet runt nu men jag börjar tro att jag lider av någon form av svårigheter. Jag går mest hem och pysslar hela tiden. Inte bra. alls.



6 kommentarer:

  1. Oh hjälp vad fin den blev!!! skulle definitivt velat ha en sådan i vårat färgglada kök. fast då använder vi ju inte kaffefilter :) men kanske på något annat. har prövat decoupage förut, men nu blev jag sugen igen. om det blå med blommor hos mig. det är ingen tapet alls, önskar den funnits som det, men det är faktiskt ett tyg som jag härtat upp på en jätteskiva bara..stått inne på vindan men agerar nu hörnmys på ovanvåningen :)


    många kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. ser väldigt proffsig och fin ut! vad är det gjort av?

    SvaraRadera
  3. ser väldigt proffsig och fin ut! vad är det gjort av?

    SvaraRadera
  4. hej timja! det är en såndär alldeles vanlig hållare i trä som man bara stryker lacklim på, och sen lägger man på papper av något slag och lacklimmar ett par lager ovanpå. Jag gjorde med en servett :)

    SvaraRadera