onsdag 21 december 2011

Jullektyr.


Det var värst vad tyst det blivit om mig igen. Jag försöker hinna med lite julbestyr och skolgrejer samtidigt före jul. Men nu kan jag iallafall vara hemma och skriva istället för att behöva vara på skolan dygnet runt. Skönt! 

De här böckerna hade gärna fått ligga under granen. Mest för att de är så tjusiga att titta på och jullektyr hör till julen liksom. Ingen jul utan bok.

Och gran ja! Idag tror jag att sambon och jag ska åka och skaffa oss vår allra första egna gran. Hurra! Ni förstår vi har haft 6 jular på oss innan den här att skaffa och jag har inte kunnat låta bli att samla på mig något julgranspynt här och där under åren som gått, för varje år tänker jag att nästa jul, Då ska vi iallafall ha en gran. Men nu hörrni, nu kanske det händer på riktigt!


PS. Notera särskilt de broderade böckerna från Penguin nere till vänster, så  fina!




2 kommentarer:

  1. verkligen vackra böcker! har du läst dem ännu. du får gärna tipsa om bra, och vackra :) böcker, för det vore fint i Jul..att ta sig tid att läsa...mmm..ljuvligt vore det ***

    kramar mot jul, Lycke

    SvaraRadera
  2. Åh hej! Den enda jag har läst av de här är Charles Dickens `a Christmas Carol` och den är ju verkligen tokbra! Och Doctor Seuss, då tänker jag väl att det egentligen är How the Grinch stole Christmas! som är mest julig förstås... När jag var i tioårsåldern läste jag Narniaböcker kring jul. Särskilt Häxan och lejonet som såklart var juligast. Annars måste jag säga att Carlos Ruiz Zafóns bok Vindens Skugga kan vara bra såhär års, jag läste den i somras men tänker att den är så mystisk och fin så den skulle verkligen passa nu.
    Ja. Det får nog nog bli mitt jullektyr tips till dig Lycke! God jul och kram!

    SvaraRadera