lördag 12 maj 2012

Färger








I torsdags kväll såg jag de första knopparna brista i ett träd här i stan. Idag ser jag att rönnen utanför balkongen håller på att veckla ut sina blad. Äntligen! Jag försöker få ihop fina färger att vila ögonen på och längtar efter att pyssla. Det är 3 veckor kvar till examen. Det ska bli så skönt att inte ha något projekt som gnager i bakhuvudet hela tiden. Fast den sista biten känns kämpig. Och presentationen. Fy farao.. jag är ingen talare. Jag vill mest få ihop fina färger och pyssla. Jag får se vad jag gör av med min examen i höst. Om jag fortsätter eller byter spår. Fortsätta rakt fram av bara farten eller stanna upp, känna efter och göra något som känns rättare men svårare. Jag får se.  




2 kommentarer:

  1. att känna efter, känna in, och pysla färger tycker jag låter som en fin idé. allting löser sig, när man släpper taget lite, när man ser till att hinna andas, brukar jag känna..

    kramar i dagen, Lycke

    SvaraRadera
  2. Vad rart av dig att titta in trots mina dåliga uppdateringar. Jag ska försöka göra sånt som känns bra, både kort- och långsiktigt. Ibland blir det så svårt att komma ihåg att göra det bara. Ja andas... Det måste jag göra lite mer ibland :) Kram!

    SvaraRadera