tisdag 22 februari 2011

En hälsning till Lisa Marie

För ett par veckor sedan hälsade jag på i Lisa Maries fina blogg. Hon hade lagat varm choklad med lavendel och tagit en läskande bild på det hela. Jag älskar lavendel och choklad så jag var ju tvungen att prova att laga lavendelchoklad själv och frågade snällt efter någon slags instruktion, vilket jag fick!

 Självfallet hälldes chokladen upp i de koppar som Lisa Marie hade sin choklad i, när jag ändå hade   likadana  liksom.

jättegott


Om man vill laga lavendelchoklad finns Lisa Maries recept här. Jag sprang runt hela stan men hittade vare sig lavendelchoklad eller torkad lavendel någonstans. Som tur var hade jag lavendelessens(som man kan hitta här) för bakning hemma och det gick jättebra att helt enkelt druttla i så mycket man tyckte var gott.







2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade receptet! Lavendel kan vara lite knepigt att få tag på, jag har köpt min torkade lavendel på i en slags "rättvisebutik" som säljer lavendel i lösvikt. Annars brukar det finnas på hälsokostbutiker, men där måste man ibland köpa typ ett helt kilo.. Det verkade ju bli bra iaf med din essence :)

    P.S. Dina koppar är verkligen jättefina, vad är det serien med den där blå/gröna randen heter? Mina är ju helt vita och heter teneriffa...

    SvaraRadera
  2. Aha! Smart med rättvise- och hälsokostbutiker, det tänkte jag inte ens på. Tack för tipset! Jag gillar idén med ett kilo lavendel, har nämligen lite lavendelplaner.. och kopparna heter Luxor :)

    SvaraRadera