söndag 20 februari 2011

En lite halvstor dag.


Idag röstar vi om vår hyresrätt ska ombildas till bostadsrätt. Det känns spännande och ganska stort. Tänk om det blir lägenhetsköp.. Vi har bott ihop så länge min sambo och jag, och på så många olika ställen och sätt! Vi har bott i en etta utan dusch, i en massa andrahandslägenheter, i bodar, hos föräldrar, i båt(!), i förstahandskontrakt och med inneboende. Vi har bott här och där och flyttat hit och dit i sex år nu. Jag var redo att rota mig för flera år sedan och hade fast jobb och allt. Jag visste att jag skulle vilja plugga vidare så småningom, men jag visste inte till vad. Nu sitter jag här, mitt i en utbildning och med en fantastisk lägenhet dessutom. Som kanske blir bostadsrätt, som kanske blir vår egna. Vilken möjlighet! Bara för ett år sedan kändes lägenhetsköp väldigt avlägset och omöjligt. Och nu... ja, vi får se hur det går idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar