onsdag 27 april 2011

Det lustfyllda lapptäcket.


Mitt lapptäcke tar lång tid. Men det gör inget. Jag har bestämt mig för att bara pyssla med det när jag verkligen har lust och inte stressa över att det måste bli färdigt. Det är som en härlig pysselskatt som jag kan ta fram och fingra på då och då. Jag klipper rutor och sicksackar och upptäcker att någon färg är fel eller saknas. Då måste jag sy nya rutor och pussla lite mer med ordningen på dem. Men nu är täcket äntligen precis som jag vill ha det! Rutorna ligger på plats och jag har börjat sy ihop dem så smått.





8 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga färger! Jag gjorde ett lapptäcke på syslöjden i nian. Först var jag jättepeppad men sen blev jag så förfärligt trött på rutor (klippa, nåla, sy, du vet). Sen när jag väl sydde ihop det hamnade rutorna inte riktigt rakt, och då blev jag förstås totalt opeppad. Det hade väl också med att göra att jag inte fick ta fram det bara när det var roligt som du gör. Nån gång ska jag kanske sy ett sånt igen, men i lagom takt. Eller så får jag bara lov att inse att sy inte är min grej :p

    SvaraRadera
  2. Men wow, det kommer bli fantastiskt!
    Fin blogg förresten.

    SvaraRadera
  3. Härliga, härliga färger! Ser verkligen ut att bli ett fint lapptäcke. :)

    SvaraRadera
  4. LisaMarie: Haha! Ja själv gjorde jag en långärmad tröja i velour. Det tog en hel termin och den blev jätteful och sned. Syslöjden var inte min grej, jag bytte till träslöjd sen.

    Mokkasin och Popetotrora: Tack, vad glad jag blir! Hoppas att själva ihopsyandet ska gå bra bara :)

    SvaraRadera
  5. Wow, det kommer att bli jättefint! Tycker mig känna igen några tyger som jag också har i mitt pågående lapptäcke :-)

    SvaraRadera
  6. Fröken Pyssel: tack! vad roligt, nu blir jag nyfiken på hur du har pusslat ihop tygerna :)

    SvaraRadera
  7. vad härliga färger. kommer bli jättefint!

    SvaraRadera
  8. tack Beatrix! jag hoppas på det :)

    SvaraRadera