tisdag 26 april 2011

Tisdagspyssel.


Jag går i pysseltankar. Funderar på att limma tyg över en gammal whiskyflaskalåda i papp, en sån där rund tub ni vet. Har någon tips på ett lim som skulle passa till det ändamålet? Och vad skulle jag ha den tyginklädda tuben till egentligen? Jag tänker mest att det skulle bli fint. Kanske kan man ge bort en flaska vin eller liknande i den..?

Idag har jag sytt ihop ett par lavendelpåsar av överblivna lappar från lapptäcket (som inte är riktigt klart än). Den ena får ligga bland lakanen, den andra bland underkläderna.








                                       


Today I sat down and made a couple of lavender bags for the wardrobe. I used left over squares from the still to be completed patchwork project. Smells lovely!



2 kommentarer:

  1. Låter som en fin idé, man kan ju som sagt ge bort en annan flaska i den, eller kanske ha den till förvaring? Blev sugen på att göra det själv faktiskt, sambon borde ha en del såna där lådor liggandes och jag har överblivet tyg ^^

    SvaraRadera
  2. vad kul! så kan vi jämföra tygtubar sen :) tror du textillim funkar?

    SvaraRadera