lördag 31 december 2011

Gott nytt år!


Ikväll får vi visst nyårsaftonsgäster, så trevligt! Jag har varit ute i god tid och dukat bordet så att man slipper härja med sånt i sista minuten. Nu kan gästerna komma när de vill!







Mitt på bordet står en tazett i ett hyacintglas. Det var smart, både avlångt och genomskinligt så att man ser varandra. Annars är det svårt det där med blommor och ljus på bordet när man ska äta middag några stycken. Flamingospelet som knappt syns på bilden längst ned fick jag av en kompis på min födelsedag (jag fyllde år för ett par dagar sedan), det var så festligt att ha på födelsedagsbordet så jag tänkte att det säkert blir lika festliga ikväll.


Hoppas ni alla får en finfin nyårsafton och ett superbra nytt år!



3 kommentarer:

  1. Åh vad fint dukat, härlig inspiration! Tyvärr blev det inget nyår för mig på grund av lunginflammation men nästa år- vem vet, kanske sitter det kvar i bakhuvudet ända tills dess- och fint kan man väl duka annars också förresten! Gott Nytt!

    SvaraRadera
  2. Vad vackert ni hade det *** och vad härligt det lät med ett orangeri vid köket, det vill jag med. och jo, ringarna är Lyngard hur tusan det nu stavades. dyra som tusan och dyra att göra om också, men jag älskar dem, runda och levande och samlar inte smuts eller sitter för tätt som släta kan göra. rekommenderas verkligen :)

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Hej Pella och Lycke! vad roligt att ni tyckte om mitt bord, jag blir så glad så glad! uschligt med lunginflammation på självaste nyår, hoppas verkligen att den har börjat ge med sig vid det här laget! Och ringarna ja, jag tänkte att det nog var de :) superfina är de!
    Kram till er båda!

    SvaraRadera