måndag 23 januari 2012

Lördag och Söndag

















Skulle arbetat med skolgrejer i helgen egentligen. Som vanligt. Men jag tog helg som folk istället. I lördags försökte jag lära mig mer om kameran och tog en miljon bilder inomhus. Jag vill bli mycket bättre på att fota! Jag hann fortsätta lite med mitt pyssel och så hängde vi upp krokar i sovrummet (äntligen!) och köpte en häftpistol så att jag kan klä om alla stolar vi fyndade förra helgen. Jag har helt glömt att visa alla fynd vi gjorde då! En annan dag.. Men de röda stolarna hamnade ju på bild under min fotofrenzie iallafall. De kostade 20kr styck på röda korset. Är lite osäker på färgen så de kommer nog att bli ommålade så småningom. Klädseln kommer absolut att bytas.

I söndags gjorde vi blåbärsscones till frukost och sedan gick pappa och jag en långpromenad. Det var så skönt! Jag tror att vi var ute i tre timmar. Synd att bilderna blev lite mörka bara. Se där! en till anledning att lära sig att ställa in kameran ordentligt.



*******


I will try to get better in translating my posts :)  Had a lovely weekend off. I am trying to learn to use the camera properly so I took a lot of pictures. On Saturday we put up hangers in the bedroom. I did some sewing and got a staple gun for redressing some chairs we found for almost nothing in charity shops last weekend. The red ones on the first picture are two of them. I think we will paint them aswell. Sunday we got up early and made blueberry scones for breakfast and I went for a long long walk with my father. Lovely!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar