måndag 2 april 2012

Det var tö ett tag


Å det var så länge sedan jag skrev. Ni förstår det blev alldeles för mycket ett tag, saker som släpade efter och diverse andra saker som jag var tvungen att fixa med inför sommaren och hösten. Nu börjar jag komma lite mer i fas igen. 
 För ett par dagar sedan var snön nästan på väg bort. Så kom helgen och igår vräkte det ned snö hela dagen. 25 cm minst. Det är inte klokt. Jag som hade börjat rota i förrådet efter krukor till balkongen. Jag tänkte mig penséer snart och förställde mig att gatorna skulle hinna bli sopade och fina innan min sambos föräldrar kommer på besök. Det ser lite sorgligt ut här i stan innan de är sopade förstår ni. Skräpigt liksom. Men det är ljust nu iallafall och blommorna i fönstrena har börjat växa som sjutton! 









3 kommentarer:

  1. Vilket underbart vackert blomsterfönster!!! kan trösta dig med att här ligger snön ännu kvar, så trist när man bor så långt upp i norr denna tid, men det kommer det kommer och jag bidar tiden..
    har fröer jag borde sätta i jorden men aldrig kommer till. äsch sommaren kommer snabbt så man kanppt hinner blinka här när den väl kommer ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. och glad påsk rara du ***

    ~Lycke

    SvaraRadera
  3. tack! glad påsk själv! blev inspirerad av dina fröplaner så jag for och köpte penséer igår och tog upp krukorna från källaren. Äntligen! Men det blir nog till att bära in blommorna på natten de första veckorna så de inte fryser ihjäl..

    SvaraRadera