söndag 27 mars 2011

En timma tidigare (eller senare?).


Vad tusan? Här vaknar man och ligger och halvsover och drar sig funderar på sitt projekt någon timme innan man kliver upp. Man vet att det är sen förmiddag, men det är ju söndag tänker man. Så kliver man upp och upptäcker att klockan inte är kvart i elva utan kvart i tolv. ångest. Jag som måste släpa mig till skolan idag. Och hämta blocketskåpet. Och duscha. 
Så vad gör jag? Sätter jag igång med alla grejer med en gång? Slänger jag i mig frukost och hastar iväg? Nejnej. jag sätter mig framför datorn med frukosten och bläddrar igenom sida efter sida på tradera. Och läser bloggar. Och kollar på fina saker. Och tar kort på alla fina blommor jag köpte igår. Och sen skriver jag ett blogginlägg om hur tiden rinner iväg. Och vips är klockan två.





För det är ju söndag iallafall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar