onsdag 23 mars 2011

Pestopasta med quornfilé.


Den här rätten är himla bra att svänga ihop när man inte har ork att stå och hacka en massa grejer. Jag tror att grunden till receptet kommer någonstansifrån men jag kommer inte ihåg var, och kyckling är bytt mot quorn och spenaten är nog också ett tillägg jag gjort.


Det här receptet borde räcka till minst 2 väldigt stora portioner:
 
Hacka tre vitlöksklyftor och fräs i lite olja i en ganska stor kastrull eller djup stekpanna. 
Häll i en liten burk pesto och en skvätt mellan/matlagningsgrädde(kanske 1-2 dl eller efter behag). 
Stoppa i en påse quornfiléer och låt det hela puttra ihop sig. 
Stoppa i en hel del spenat (kanske 100-200 g eller efter behag) mot slutet.
Salta lite och peppra mycket med svartpeppar. Smaka av. 
Koka pasta (skruvar är mycket bra till den här rätten tycker jag).
Servera med stora bitar fetaost på tallriken.



Jag vet, mycket fett. Men vad tusan? Det är mycket järn också.







Ni får ha lite överseende med bilden, men det är svårt att få en grön gegga att se god ut. Faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar