måndag 21 mars 2011

Pannacottajungfrun.


I lördags tog jag min svänga-ihop-pannacotta-oskuld. Det var ju jättelätt att göra, varför har jag inte gjort det förut? Som vanligt blev jag lite besatt och gjorde en dubbel sats igår kväll och tog med mig till min kompis. Så nu är jag inte pannacottajungfru längre. Alls.





 Började experimentera  med lite roliga ingredienser men avslöjar inte vad det var än. Tänkte jag skulle finslipa mina pannacottaskills lite mer först och sedan bjuda på ett finfint recept.  Men jag kan säga att det förmodligen kommer dröja ett tag eftersom vi är lite mätta på efterrätter här hemma just nu.



2 kommentarer:

  1. Åh, pannacotta är ju så ljuvligt gott! Och enkelt! Ett tips är att göra mjälskcoklad-pannacotta. Bara smält mjälkchoklad och blanda med grädden och gelantinet. Mums! :-)

    SvaraRadera
  2. åh det låter gott. kanske man skulle prova :)

    SvaraRadera