tisdag 14 februari 2012

Att lära sig virka.






Jag har alltid velat kunna göra mormorsrutor. De säger att det är enkelt men det tar emot att lära sig nya saker ibland. Vissa saker känns helt oöverstigliga. Som att tapetsera, ta sig till en klättervägg och att virka grytlappar. Men tydligen behöver man bara virknål, garn och youtube, så ger det sig med en gång. Och luftmaskorna sitter kvar i ryggmärgen sedan syslöjden. 
Titta, det börjar likna en ruta!


*******

Something has been bothering me the last 10 years or so. I never quite learned how to crochet properly in the sewing classes in school. I have always wanted to be able to make granny squares in all sorts of pretty colors but have been postponing it until now. As it turned out all you really needed  was yarn and a needle, youtube and a spare hour.
 Look, it´s starting to look like a square!


2 kommentarer:

  1. Har aldrig provat mormorsrutor, men älskar att virka mössor..så skön känsla att virka, gott i kropp o själ..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Åh jag känner igen det där, jag har också lekt med tanken på mormorsrutor, har hitills bara virkat mössor eftersom det är så enkelt så man kan låta fingrarna gå utan att tänka. Skön avkoppling. Jag tror dock lätt jag skulle kunna bli beroende av mormorsrutevirkning, precis som jag just blivit beroende av att vika papperstranor... det där med att tillverka med sina egna händer. Fint det. Kram

    SvaraRadera