fredag 10 februari 2012

Hej allergiker!




När jag läser igenom mitt förra inlägg såhär i efterhand så inser jag hur hopplöst det låter med att få tag i roliga hudvårdsprodukter om man är överkänslig. Men för dig som är nybliven allergiker vill jag ingjuta hopp om en lite mer parfymerad vardag. Jag har provat mig fram och hittat en del produkter som jag faktiskt tål. Allt som oftast är det ekologiskt orienterade produkter som fungerar. Det här är några av mina favoriter bland de som går bra: 

Oliv naturell schampoo, De flesta av Body Shops produkter, de av Nuxe´s produkter som jag provat: här Huile prodigieuse (med och utan guldshimmer, helt underbara!) och Créme Nirvanesque, Korres läppglans är superbra, också tål jag de produkter från Kiehl´s som jag provat.

Jag gillar också att köpa på mig skönhetsprodukter i roliga eller fina förpackningar när jag är ute och reser. På något underligt vis så tål jag dem för det mesta. På bild syns ett rosenvatten från Italien som jag använder som ansiktsvatten samt ett ögonkol från Egypten. För att referera tillbaka lite till det förra inlägget: Visst är det konstigt att jag inte tål vissa allergikermärkta mascaror som är nogsamt tillverkade i fabrik men ett ögonkol från en marknad i Kairo som är tillverkad jagvetintevar- det går hur fint som helst. 

Så det jag vill ha sagt är väl att det med mycket tålamod går att hitta något inspirerande att kräma in sig med. Ge inte upp hoppet om badrumsskåpet! 

Sist men inte minst en hyllning till räddaren och undret på mitt nattygsbord Locobase repair - vad hade jag väl gjort utan dig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar