tisdag 25 januari 2011

Det är på helgen det händer.



Tisdag. Jag drömmer redan om helg och helgmorgnar.
När det är helg får man äta helgfrukost om man vill. Då gör man kaffe och mackor och tänder ljus, bäddar ner sig i soffan och bläddrar i tidningar utan att oroa sig för vad klockan är. Såhär mysigt hade jag det förra helgen.



Jag provade min nykokta rabarbermarmelad (som blev fabulös!) och läste en inredningsblaska. Härligt!

Den där assietten som mackorna ligger på är en gåta för mig. Jag fick en tekopp med fat och assiett när jag fyllde år av min moster för jättelänge sedan. Det är 90tals Rörstrand och borde sålunda inte vara såå himla svårt att snoka reda på, men jag har hållit utkik nu i flera år utan resultat, inte ens en bild på nätet en gång. Ett  riktigt porslinsmysterium.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar