torsdag 6 januari 2011

Fattig student protesterar.

Igår gick jag som fattig student till Mekka(populärt konditori) för att för en gångs skull (och jag menar verkligen för EN gångs skull) unna mig ett par mycket goda och härliga Sarah Bernhardt bakelser en vanlig onsdag. Okej, jag erkänner, jag var hungrig när jag gick förbi konditoriet och den där `unningen` var snarare ett impulsinköp orsakat av det enorma sötsug som jag får när jag borde ha ätit någonting för ett tag sedan.
Jag tog hursomhelst med mig de små godingarna hem och tänkte att här ska lyxas!  Jag väntade tills det rätta Sarah Bernhardt tillfället skulle infinna sig och när det äntligen gjorde det lade jag upp en av de läskande små sötsakerna på en av mina assietter som passar extra bra till bakverk. Jag satte mig tillrätta i soffan och tog ett glupskt bett rakt ned i en....  torr och hård och inte alls god Sarah Bernhardt. Ack och Ve! Här slösar man pengar på onyttigheter och så kan de inte ens avnjutas. Bitterheten är stor.


För er som vill veta hur en Sarah Bernhardt ser ut:

Bageriet på bilden har ingenting med texten att göra.

 Det finns mer bloggat om denna lilla godsak här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar