måndag 31 januari 2011

Helgkaffet.


Jag dricker bara en kopp kaffe om dagen. Morgonkaffet. På lördagar och söndagar försöker jag festa till den där koppen så att helgen känns mer som helg liksom. Och det funkar! Vips känns allt lite mer ledigt och helgligt




Det blev kaffe från mokkabryggaren på söndagen.



Recept på helgkaffe:

1. En extra fin kopp
2. Annorlunda kaffe.
(Med annorlunda kaffe menas alltså sådant kaffe man inte dricker i veckorna. Jag dricker till exempel filterkaffe i veckorna, därför kan jag välja mellan pressokaffe, evasolokaffe och mokkakaffe på helgen)
3. Ta god tid på dig


























Men jag behöver nog skaffa en ny mokkabryggare (eller är det gummipackningen som behöver bytas ut månntro?), den vi har läcker litet grand...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar